Rangkaian G by Gojes

Rangkaian G by Gojes
Untuk wanita yang inginkan kecantikan dan mementingkan bahan yang halal, selamat dan berkesan.

Thursday, August 31, 2017

Selamat Menyambut Hari Merdeka dan Selamat Hari Raya Aidiladha 1438 Hijrah

Selamat Menyambut Hari Merdeka dan Selamat Hari Raya Aidiladha 1438 Hijrah.



Wednesday, August 30, 2017

Tips penjagaan bibir

Assalammualaikum dan selamat pagi.

Kak Ida kongsikan tips penjagaan bibir supaya sentiasa kelihatan kemerah-merahan dan yang penting, bibir sihat.







Monday, August 28, 2017

Tanda-tanda produk kecantikan yang tidak sesuai dengan kulit

Assalammualaikum,

Sumber: Google
Malam ini Kak Ida ingin berkongsi artikel dari Puan Mary Anni apakah tanda-tanda produk kecantikan yang tidak sesuai dengan kulit.
  1. Timbul ruam (rashes) pada kulit 
  2. Kulit jadi gatal-gatal 
  3. Kulit rasa pedih 
  4. Jerawat dan biji-biji kecil muncul
  5. Kulit rasa tegang selepas dicuci 
  6. Kulit jadi lebih berminyak 
  7. Kulit rasa terbakar 
  8. Kulit semakin kering 
  9. Kulit mengelupas dengan teruk 
  10. Jeragat atau tompok-tompok gelap bertambah banyak 
Janganlah korbankan diri semata-mata untuk kecantikan.

Jika ada tanda-tanda di atas selepas beberapa kali penggunaan, amat wajar pertimbangkan untuk hentikan penggunaan.

Semoga perkongsian ini bermanfaat.

Sunday, August 27, 2017

Cara mencegah jerawat

Menurut perkongsian yang Kak Ida baca di Harian Metro,


Jerawat adalah penyakit keradangan kulit dimana folikel rambut tersumbat dengan minyak berlebihan daripada kalenjar sebaceous. Selain itu, terdapat juga pembiakan bakteria yang dikenali sebagai Propionibasterium acnes pada kulit. Komplikasi fizikal utama jerawat adalah parut.

Terdapat dua jenis jerawat iaitu 
  • Bintik putih atau bintik hitam (comedones
  • Benjol merah yang bernanah atau tidak
  • Bintik (nodul) dan pembentukan cista (berair) yang mungkin akan mengakibatkan kesan parut pada wajah.
Menurut kaji selidik yang dijalankan, kira-kira 90 peratus rakyat Malaysia pernah mengalami masalah jerawat. Jerawat lazimnya dianggap masalah kulit yang berlaku ketika akil baligh tetapi sebenarnya ia boleh dialami oleh sesiapa sahaja tanpa mengira usia.

Apa punca penyebab jerawat semakin teruk.
  • Perubahan hormon pada remaja perempuan semasa datang haid.
  • Alat solek yang berasaskan minyak.
  • Gel rambut.
  • Memicit jerawat.
  • Tekanan hidup.
  • Ubat seperti stereoid, phenytoin atau Lithium.
Selain itu, jerawat juga adalah kesan akibat tidak membersihkan kulit dengan betul serta pengambilan makanan berminyak dan coklat.

Menggosok kulit secara berlebihan juga menyebabkan kulit menjadi lebih kering dan rengsa. Ini boleh menyebabkan lebih banyak keradangan dan parut. Oleh itu, adalah penting sebagai pengguna mendidik diri cara yang betul menangani masalah jerawat.

Bagaimana cara mencegah jerawat.
  • Cuci muka sekurang-kurangnya dua kali sehai mengguna pencuci muka yang lembut. Kak Ida sangat menyarankan pengguna menggunakan Facial Foam dari G By Gojes kerana kandungan pencuci ini senang digunakan kerana ia keluar dalam bentuk busa di atas tangan anda. 
  • Elak menggunakan bahan kosmetik non-comedogenis.
  • Amalkan pemakanan yang sihat. Makanan yang diambil boleh memberi kesan kepada kulit. Lebihkan pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan.
  • Minum air kosong mengikut jumlah yang diperlukan dalam badan.
  • Bersenam untuk memperbaiki perjalanan darah dan nutrien ke kulit.
  • Kurangkan tekanan dan amalkan tenik relaksasi.

Sila klik DISINI 

Semoga perkongsian Kak Ida memberi manfaat.

I'm YOUR Qaseh Gold Consultant,
Telefon/Whatsapp: 019 6558504
Email: sale@bykamilia.com
Page: GByGojes (Sila klik LIKE untuk mendapatkan info terkini. Setiap pembelian produk G By Gojes dengan saya, anda berhak untuk menerima konsultasi percuma dari saya)
Blog: https://gbygojes.blogspot.com

G By Gojes dijamin selamat dari 21 bahan kimia berbahaya

Seringkali kita membeli barangan komestik, kita terdedah dengan bahan terlarang yang dijadikan sebagai kandungan utama untuk memberi kesan cepat kepada pengguna.

Sama ada untuk memutihkan kulit, mencerahkan kulit, menghilangkan jeragat dan lain-lain lagi.

Bahan terlarang ini menjadikan pengguna terdedah kepada kesan buruk jika digunakan dalam jangka masa yang panjang. Antaranya adalah kanser kulit dan juga kulit muka akan menjadi nipis.

Syukur alhamdulillah, produk G By Gojes dijamin selamat dari 21 bahan terlarang. 



I'm YOUR Qaseh Gold Consultant,
Telefon/Whatsapp: 019 6558504
Email: sale@bykamilia.com
Page: GByGojes (Sila klik LIKE untuk mendapatkan info terkini. Setiap pembelian produk G By Gojes dengan saya, anda berhak untuk menerima konsultasi percuma dari saya)
Blog: https://gbygojes.blogspot.com

Friday, August 25, 2017

Kenalkan BFF Kak Ida

Kak Ida hendak kenalkan BFF terutama wanita gojes yang membaca dan sudi singgah ke blog Kak Ida.



Gina adalah wanita yang mementingkan gaya ringkas. Warna nude adalah warna yang anda pilih jika rasa malas nak matching lipstik dengan pakaian.


Gwen berperwatakan ceria. Warna coral adalah gandingan oren dan pink. Ia sangat sesuai dengan pelbagai tona kulit.


Wanita Gloria jenis yang mengejar cita-cita. Warna plum memberikan imej tegas dan berani, namun masih lagi mesra dengan warna kulit Asia.


Grace adalah wanita feminin. Grace berwarna pink elegan yang kelihatan sopan dan tidak terlalu terang.

Thursday, August 24, 2017

Tips kulit glowing

Kak Ida kongsikan tips-tips kulit glow.



Minum air yang mencukupi


Minum air secukupnya untuk mengelakkan sel tubuh anda kering dan juga untuk membantu nyahtoksin

Bersenam dengan teratur


Senaman akan melancarkan perjalanan darah ke seluruh tubuh. Kulit akan nampak blushing dan glowy!

Mandi


Mandi dengan air sejuk untuk mengekalkan kelembapan kulit. Air suam akan mengurangkan lapisan perlindungan kulit.

Cuci muka dengan teratur



Cuci dengan pencuci yang sesuai untuk membuang sel kulit mati. Kalau muka tidak dicuci, kulit akan menjadi kusam kerana daki-daki berkumpul.

Lindungi kulit dari sinar matahari



Lindungi dari sinar UV untuk elak kulit jadi gelap dan kusam.

Tidur yang mencukupi



Rahsia kulit glowy adalah dengan mendapatkan tidur yang secukupnya supaya tubuh kita cukup rehat dan menjalankan fungsi membaikpulih sel.

Bawang putih


Bawang putih juga adalah salah satu makanan yang kita boleh amal setiap hari untuk dapatkan cantik dan sihat.

Semoga perkongsian ini bermanfaat.

Monday, August 21, 2017

Trivia Lipstik yang kita tidak tahu

Kak Ida senaraikan 12 trivia lipstik yang harus kita tahu.













Wednesday, August 16, 2017

Akar keladi liar

Akar Keladi Liar Rahsia Kulit Muda?

Akar keladi liar atau akar keladi cina ni digunakan secara tradisional untuk mengekalkan keremajaan kulit.


Rahsia awet muda ini juga terkandung dalam Rejuvenating Night Cream G by Gojes.

Quote of the day

BIla bercinta, kita berdepan dengan banyak risiko, tapi kerana cinta juga semua halangan dan risiko tu rasa macam petik jari je kan? 

Jenis-jenis cleanser

Apa itu Cleanser?


Cleanser adalah pembersih wajah.


Sabun buku atau cleansing bar lebih sesuai untuk kulit berminyak kerana ia agak mengeringkan kulit.


Cleaning Milk bukanlah diperbuat dari susu sebenar tapi ia sejenis emulsi yang sesuai untuk kulit sensitif kerana kandungan air dan minyak yang seimbang.


Pencuci jenis krim sesuai untuk kulit kering dan sensitif. Ada yang jenis tak berbuih.


Pencuci jenis gel lebih sesuai untuk kulit yang sangat berminyak dan berjerawat. Selalunya ia mengandungi formula yang memberi rasa sejuk kepada kulit.


Pencuci jenis ini adalah pencuci yang senang digunakan kerana ia keluar dalam bentuk busa di atas tangan anda. Depends on the formula, ada yang sesuai dengan kulit berminyak saja dan ada yang sesuai untuk semua jenis kulit kerana formulanya yang lembut.


Pencuci jenis balm selalunya digunakan oleh mereka yang suka buat double cleansing. Teksturnya berminyak. Ia digunakan untuk mencuci mekap tanpa mengeringkan kulit.


Pencuci jenis air ini digunakan sebagai pencuci mekap. Ia tidak mengeringkan kulit namun berbueza dengan balm, micellar tidak memberi rasa berminyak kepada kulit.

Friday, August 11, 2017

Penuaan kulit

Kulit kita mengalami penuaan bermula dari usia 19 tahun. 

Ya, seawal usia tersebut kita sudah perlu menjaga kulit muka. Perlu ada sokongan untuk kolagen supaya kulit kita akan sentiasa sihat untuk tahun-tahun seterusnya.

Perubahan kulit sangat ketara bila kita menginjak usia 30an dan 40an. Ini kerana faktor perubahan hormon dan gaya hidup. 

Masih belum terlambat untuk jaga kulit walapun kita dah meningkat usia. Tapi sebaiknya kita mulakan sejak awal.


Warna kegemaran VS personaliti

Apa warna kegemaran anda? Komen di bawah blog ya.














Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...